Els impulsors del Tren-Tram de la Costa Brava i d’Olot-Girona van organitzar una xerrada de presentació del projecte a la Bisbal d’Empordà. Durant l’acte es van exposar els motius pels quals defensen que és necessària aquesta infraestructura, que voldrien tenir enllestida l’any 2030. En finalitzar, es va llegir un manifest elaborat conjuntament entre el grup impulsor i diferents ajuntaments partidaris de la iniciativa.

Ho explica Elena Gordillo, Delegada de Mitjans de Comunicació de la Comissió Promotora del Tren-Tram de la Costa Brava.

 

El tren-tram de la Costa Brava planteja construir una anella ferroviària de 95 quilòmetres que envoltaria les Gavarres. D’aquests, 26 aprofitarien l’actual línia de tren entre Riudellots de la Selva i Flaçà (Gironès) a través d’un tercer raïl. Els 69 quilòmetres restants, que completarien el cercle i passarien pel litoral (connectant la Bisbal amb Palafrugell, Palamós, Sant Feliu, Llagostera i Cassà) serien de nova construcció, amb una via que aniria en paral·lel a la carretera. El tram de l’anella ferroviària comprès entre la Bisbal i Sant Feliu de Guíxols és el “prioritari” perquè és on hi ha més població.

Gordillo assenyala que aquest mitjà de transport facilitaria la mobilitat a moltes persones que no tenen accés al vehicle privat. Seria molt fàcil d’utilitzar i hi haurien moltes freqüències de pas, en hores punta ho faria cada 15 minuts. Això donaria una facilitat molt àmplia de poder moure’s pel territori d’una manera més amable amb el medi ambient i molt més econòmica vistes les circumstàncies energètiques que estem vivint amb la pujada del gas i el combustible. Per exemple, es calcula que amb 33 minuts es podrà anar des de Girona a Palafrugell o a Sant Feliu de Guíxols, i que el recorregut fins a Palamós durarà 57 minuts.

Els seus impulsors volen que la proposta sigui realitat el 2030, convertint-se en l’alternativa de l’ús del vehicle privat per no dependre dels carburants. L’objectiu és fer que el trem-tram sigui l’eix central d’aquest canvi de tendència en el transport de la població, sense oblidar però la resta d’alternatives.

D’aquesta manera, els impulsors defensen que s’aconseguiria tenir una xarxa de transport públic més enllà de Catalunya. Malgrat que el projecte està pensat pel 2030, no deixen de pensar en les problemàtiques a curt termini.

Accediu aquí al manifest del projecte del Tren-Tram.