PREMI PER L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA DE L’AJUNTAMENT

L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha informat que ha rebut aquest gener un premi per l’esforç a l’hora d’impulsar l’Administració Electrònica. El reconeixement situa Sant Feliu de Guíxols en els “top ten” de bones pràctiques en aquest àmbit, en la franja d’habitants que va de 20.001 a 50.000 habitants.

El primer tinent d’alcalde i regidor responsable d’aquesta àrea, Josep Melcior Muñoz, es va desplaçar a Barcelona al lliurament d’aquests guardons, junt amb el responsable tècnic de l’àrea.

Tal com explicava Josep Melcior Muñoz recentment, “des de l’entrada del govern municipal 2015-2019, el nou equip de govern tenia molt clar que calia aprofundir en matèria d’administració electrònica, pel fet que significa molts avantatges per a la ciutadania: possibilitat de tramitacions a distància, evitar desplaçaments innecessaris, un exercici de transparència, documentació oberta a l’abast, modernització, millora i posada al dia dels procediments”. Si bé d’entrada aquesta forma de treballar suposa una inversió econòmica i un canvi de mentalitat i costums, ben aviat es transforma en una optimització de temps i recursos econòmics.

En el cas de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols s’ha fet un esforç important en la simplificació i reordenació dels espais webs municipals, fent alhora un portal de tramitació robust i àgil, amb la major part de tramitació (ciutada.guixols.cat). Alhora, s’han fet canvis i actualitzacions en la gestió econòmica, la introducció de les factures electròniques, formació en matèria d’administració oberta i legislació a la pràctica totalitat de la plantilla de l’Ajuntament, implantació del certificat digital, el pagament electrònic, la notificació i la instància electrònica.

Altres millores han estat la implementació d’un gestor de cues a l’oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), la compra d’un dispositiu-pantalla tàctil de grans dimensions, i l’obertura d’una segona oficina d’informació i atenció ciutadana a Vilartagues.

Tornant als premis, aquest reconeixements s’atorguen d’acord amb uns indicadors objectius que proposa el Consorci Administració Oberta de Catalunya. Els resultats de l’anàlisi d’aquests indicadors i de l’ús dels serveis d’Administració electrònica es publiquen en l’Informe d’e-Administració a Catalunya. Serveixen per valorar i reconèixer la implantació de l’Administració electrònica als ajuntaments catalans.

La consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, va presidir el lliurament, que es va fer en el Congrés de Govern Digital, organitzat per la Generalitat de Catalunya, el Consorci AOC i el Consorci Localret, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

600-faldilla

 

 

Comparteix

Les cookies ens permeten oferir els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les cookies. Més informació