I després

Guíxols des del Carrer explica que “el govern tomba en el Ple Municipal, el gruix de les al·legacions per rebaixar les tarifes d’aparcament”

Compartiu aquesta història

Guíxols des del Carrer explica que “el govern de TxSF i grup municipal Socialista, s’ha refermat en la seva postura inicial i, d’aquesta manera, ja és un fet constatat que aquest any la Zona Blava s’incrementarà de mitjana un 45% en relació a l’any anterior, amb una àmplia forquilla d’increments que, per exemple, en el cas dels vehicles que paguen l’ impost de circulació a Sant Feliu, anirà des d’un 4% d’augment corresponent a una hora d’hivern fins a un 87%  dues hores a l’estiu”.

La formació destaca que “les modificacions de l’ordenança afectaran als preus i als espais, ja que la intenció del govern és que es pagui a tres zones més: La Corxera, que passarà de ser de pagament tot l’any i per a tothom, l’esplanada que hi ha a la carretera de Tossa i l’esplanada al costat del Guíxols Arena”.

Jordi Lloveras, regidor de la formació, valora així la situació.

Guíxols des del Carrer – En Comú Podem “lamenta que el govern municipal no hagi valorat cap de les al·legacions presentades, totes elles amb la l’objectiu de donar resposta a tota una sèrie de problemes que planteja la nova regulació”.

Els Comuns, entre altres qüestions, proposen “baixar el preu de la segona hora en els vehicles residents, passant d’1,80 a 1,50 a l’estiu i de 1,50 a 1,20 en període de fora de temporada i mantenir la gratuïtat pels vehicles residents a la carretera de Tossa i al costat del Guíxols Arena”. Segons diuen “cal tenir en compte que l’augment de la Zona Blava arriba en un any on també ha pujat, l’impost de béns immobles, el rebut de les escombraries i l’ impost de circulació.”. 

També voldrien “convertir La Corxera en un aparcament de Zona Verda, de tal manera que les persones que resideixen en la seva àrea d’influència i utilitzen aquest espai a diari per necessitat no hagin de pagar o, com a molt, tinguin unes tarifes molt reduïdes”.

Pel que fa a la Zona Blava de la platja de Sant Pol, el grup “voldria limitar-la a 4 hores. El perfil del vehicle aparcat en aquesta zona no correspon, segons diuen, a la rotació que es necessita a la zona centre comercial”. I afegeixen que “limitar-ho a 2 hores com fa el govern és un maldecap i una molèstia per a les persones usuàries que volen estar-se a la platja o anar als restaurants”.

El més llegit

I després