I després

Es consolida la marca “Museus de la Costa Brava” entre els qui ha el de SFG

Compartiu aquesta història

La xarxa de Museus de la Costa Brava ja està oficialment registrada a Generalitat de Catalunya. El primer pas per la creació de la Xarxa de Museus de la Costa Brava es va produir fa dos anys, quan els alcaldes del municipis amb museus a la zona es van reunir a Lloret per la signatura d’un conveni de col·laboració.
Actualment, la xarxa està constituïda pel Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols, el Museu de la Pesca, a Palamós, el Museu del Suro, a Palafrugell, el Terracotta Museu, a la Bisbal d’Empordà; el Museu del Mar, a Lloret de Mar i el Museu de la Mediterrània, a Torroella de Montgrí.

Sota la marca “Museus de la Costa Brava”, aquests museus volen aprofitar el prestigi de la marca Costa Brava i oferir un atractiu més a una de les principals marques turístiques de Catalunya, que engloba una població de gairebé 600.000 habitants i més de 7.000.000 de visitants.

Els museus de la Costa Brava ofereixen una eina que permet un major coneixement, tant a la població catalana com als turistes estrangers, a través de tres grans àmbits: -El territori, com a marc fonamental que determina unes formes de vida: el mar i el bosc mediterrani, i les relacions que s’estableixen entre l’home i el seu entorn.
Un territori de gran riquesa paisatgística, dominat pel litoral, la bellesa de les platges i la llum del Mediterrani.

-El temps històric: els primers assentaments, els intercanvis comercials, relacions entre civilitzacions, la pirateria, la revolució industrial, etc.

-Els treballs: els principals oficis tradicionals i les activitats industrials que han treballat les persones d’aquesta zona.

De cara a l’estiu, els museus estan programant visites guiades i teatralitzades a fi d’oferir activitats amenes i divertides per conèixer la nostra cultura.

El més llegit

I després