EL GOVERN EXPLICA LA CONTRACTACIÓ D’UN GESTOR TURÍSTIC

L’Equip de Govern de l’Ajuntament de Sant Feliu ha sortit al pas de les informacions i acusacions que s’han publicat en els darrers dies, especialment de la nota que Tots per Sant Feliu va enviar als mitjans fent referència a una contractació destinada a l’àrea de Promoció de Ciutat. Ho ha fet mitjançant una nota de  6 punts que reproduïm textualment: “En relació a les últimes informacions sobre la contractació d’un gestor turístic per Sant Feliu de Guíxols, aquest Equip de Govern vol fer públiques les següents consideracions:

1. La Promoció de la Ciutat esdevé des d’aquest mandat una de les apostes amb més pes polític i estratègic en el nostre organigrama. És una aposta ferma del Govern local. Ve a cobrir un dèficit a Sant Feliu de Guíxols. Aquest Govern, en exercici de la responsabilitat, ha optat per evitar la improvisació, o l’amateurisme en un camp tan delicat i que va tan unit a la recuperació econòmica com és la promoció de la pròpia ciutat. Es tracta d’un encàrrec molt singular que ha de contribuir de forma decisiva al creixement econòmic de Sant Feliu de Guíxols i la seva projecció exterior.
Per aquest motiu s’opta per la contractació d’una figura i un equip, experts en la matèria. Si bé hi ha un cap visible, es fa el mateix que quan l’administració contracta un bufet d’advocats, un estudi d’arquitectura, un gabinet d’enginyers o un grup de consultors: no contracta una persona (tot i que de vegades és una persona qui n’aporta el nom). Per tant, no s’ha d’entendre que és un sou, no és una contractació d’una persona, sinó un equip multidisciplinar, preparat, amb amplis coneixements, solvència professional i experiència en aquest àmbit. Entre altres projectes rellevants, aquest equip professional ha estat clau en el desenvolupament turístic i rellançament promocional de destinacions com Argentina, Bolívia, Centreamèrica, Carib, així com en altres projectes rellevants a nivell d’Espanya.
La voluntat d’aquest govern, en aquest àmbit, es basa en la contractació d’un equip de primera divisió i excel·lència; de fet la pròpia Diputació de Girona va utilitzar els serveis d’aquest mateix equip per fer el pla estratègic turístic de Girona, el qual va rebre una dotació bastant més elevada que la que preveu la contractació municipal, en un període de tres mesos.

2. La frivolitat amb què algun grup de l’oposició fa esment a aquesta contractació, en una àrea tan sensible i clau com és el turisme i la promoció, ens recorden que fa un temps també van tractar amb igual frivolitat la contractació d’una figura en l’àmbit urbanístic. El temps ha donat la raó al nostre govern, ja que la feina realitzada per aquest professional ha estat extraordinàriament eficaç, i difícilment s’hi hauria arribat amb els recursos propis. Ara passarà el mateix amb la contractació d’aquest equip en la promoció turística. Quan alguns dels que avui critiquen estaven al govern, es van dedicar a ser poc ambiciosos amb la ciutat.

3. El posicionament turístic i promocional de Sant Feliu de Guíxols s’ha de construir sobre una base sòlida de coneixements adquirits per part dels millors professionals en la matèria. La recuperació del tren turístic i de l’economia no es pot deixar a la simple intuïció, o als pals de cec o accions tímides discontínues, sinó que hi ha d’haver un sòlid treball d’argumentació tècnica, solvència, know-how, estudi previ. L’equip contractat (perquè repetim, no es contracta una persona sinó un equip) n’és expert, amb un currículum prou brillant com per tal que la ciutat i el seu govern hi dipositin la confiança i la garantia de comptar amb els millors resultats.

4. L’equip que té l’encàrrec se sotmet, com és lògic, a la consecució d’uns objectius de posicionament en el difícil i canviant mercat turístic. Sant Feliu de Guíxols no en pot quedar enrere i hi ha de posar tot l’esforç necessari. Aquesta figura tècnica dóna,a més, un plus a la contractació, ja que no només aporta el coneixement qualificat, sinó que aporta una àmplia cartera de contactes i portes obertes al món empresarial, administratiu, polític, editorial, publicitari i molts més, fins i tot en el propi àmbit de Thyssen. També com a valor afegit, s’encarrega d’entrada a donar el primer impuls necessari a la recentment creada Estació Nàutica.

5. La contractació d’aquest equip es fa amb l’objectiu clar de dotar la ciutat de marques turístiques de rellevància i qualitat, com són l’Estació Nàutica, l’obtenció de la marca Turisme Familiar, Turisme Esportiu (secció nàutica), l’obtenció de la distinció de Turisme Creatiu, la renovació de l’espai web turístic, l’estratègia en noves vies d’entrada de visitants com el turisme sènior, turisme de salut, cicloturisme, turisme adaptat, així com altres iniciatives ja realitzades, com la creació d’un banc d’imatges, estudis en senyalètica i altres aportacions realitzades en treball transversal amb altres àrees de l’Ajuntament. Val a dir que en el temps esmerçat fins al moment, els resultats han estat molt més satisfactoris que no pas amb els passos fets únicament des de l’administració.

6. La suma d’aquestes i altres consideracions fa que la decisió de contractació d’aquesta figura i el seu equip tècnic resulti més justificada i escaient, si es pretén que Sant Feliu de Guíxols aspiri a tenir el lloc de mèrit propi que mereix en el mercat turístic, més enllà d’accions puntuals tímides, de poc abast, i poca rellevància. No s’incrementa el personal municipal, sinó que es busca l’assessorament i el judici expert dels qui més coneixen sobre determinades matèries, per apuntar en la decisió més encertada pel millor bé col.lectiu.

Comparteix

Les cookies ens permeten oferir els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les cookies. Més informació