I després

Campanya informativa de l’Ajuntament per aconseguir la millora de la neteja de SFG

Compartiu aquesta història

Falques de ràdio, de televisió, anuncis, adhesius, una àmplia web explicativa, fulletons, xerrades en escoles, accions visuals i nous tòtems informatius al carrer, a tocar dels principals grups de contenidors. Una seriosa campanya de comunicació, que forma part del conveni amb l’empresa Cespa sense cost per a l’Ajuntament, que té com a últim objectiu una implicació de tothom, de tota la ciutat, per aconseguir un nivell de netedat òptim, amb una gestió dels recursos adient, una bona explicació de què cal fer davant de cada residu, i una intensa campanya de conscienciació. Fins i tot amb els nens i nenes, partint de la base que de vegades, els infants són els qui més contribueixen a fomentar els canvis d’hàbits en les famílies davant la gestió ordinària de les deixalles.

La campanya, que comença el dimecres 14 de març, comprèn la majoria de situacions possibles; si algú regenta un comerç, restaurant o establiment se li explica què ha de fer amb els residus que genera, i com emmagatzemar-los temporalment. Se li explica amb exemples, amb adhesius i amb rètols al carrer.
I els ciutadans també s’hi veuran implicats: àmplies explicacions, materials on apareixen telèfons gratuïts de recollida molt visibles, informació clara sobre procediments, i especialment l’exigència d’un grau intens de compromís col·lectiu.
Sant Feliu de Guíxols estarà més net amb la col·laboració ciutadana, com a premissa fonamental, aquesta és la idea.

El regidor, Joaquim Clarà comentava que amb la campanya mirem de posar fi a l’assignatura pendent en comunicació, ja que s’havia fet anteriorment la gran feinada amb el canvi de contenidors, implantació de la deixalleria mòbil i moltes millores de gran envergadura, com la recollida de comerços, trastos i voluminosos i similars, però quedava coixa per la manca de suports informatius que acabessin de tancar el procés d’explicacio clara“. Ara, des del dia 14 de març, ja no es pot al·legar desconeixement. La informació arribarà a totes les llars de Sant Feliu d’una forma o altra.

La campanya, al detall

  • Els comerços i establiments

Als comerços i establiments adherits a la recollida comercial (anomenada ‘Recom’) se’ls fa arribar un fulletó d’informació, on s’explica que NO poden fer ús dels contenidors de la via púbica (que només són per als usuaris particulars). En el fulletó s’explica què han de fer. A més, se’ls facilita un plec d’adhesius per posar a les bosses de plàstic que deixaran al carrer, que contenen paper i cartró o envasos i plàstic, a l’espera de ser recollides pel servei. Es posarà aquest adhesiu, identificant el comerç, per deixar clar al vianant que aquella bossa no està tirada al carrer de qualsevol manera, sinó que està a l’espera de ser recollida pel servei en el dia que toca, indicant clarament què hi conté i qui li ha deixat. També passa a la inversa. Si bé els comerços no poden fer ús dels contenidors exclusius dels ciutadans, els ciutadans no podran fer ús dels contenidors propis pensats per als comerços (vidre, orgànica,…) Per últim, els establiments rebran un calendari de recollida amb les freqüències actualitzades, recollides en temporades (alta i baixa) i informació al dia.

  • Els usuaris particulars

Són una de les peces clau. Els ciutadans i ciutadanes rebran a les seves llars un díptic informatiu amb tota la informació al dia. Se’ls recorda on i com han de dipositar les deixalles a partir d’un sistema de dibuixos molt clars, hi apareix també el servei de recollida de voluminosos i trastos vells, s’explica que Sant Feliu de Guíxols es divideix en zones pel què fa a la recollida, s’indica què cal fer si tenen restes vegetals i tota la informació es condensa també en un imant de nevera, per tenir-ho més a la vista.

 

El més llegit

I després