1000 AFRA PUJOL THYSSEN

Aquest dilluns s’estrena a televisió el nou anunci de l’Espai Carmen Thyssen amb la ganxona Afra Pujol com a protagonista

Aquest proper dilluns s’estrena a televisió el nou anunci de l’exposició de l’Espai Carmen Thyssen, una mostra que arriba a la seva vuitena edició al Monestir de Sant Feliu de Guíxols. Es presenta sota el títol d’Iconografies. De Sorolla a Picasso i Valdés. Col·lecció Fundació Bancaixa. Col·lecció Carmen Thyssen.

La protagonista de l’espot és la guixolenca Afra Pujol de 14 anys. Estudiarà tercer d’ESO aquest proper curs i és aficionada a la natació. De fet va aconseguir una medalla de bronze en els campionats que es van celebrar a Sant Feliu a finals d’aquest passat mes de juny.

L’anunci d’enguany està inspirat en el quadre de Sorolla que s’ha triat com a imatge promocional d’aquesta vuitena edició.
L’Afra ja havia participat en anteriors espots  promocionals del Thyssen, una experiència “molt positiva des de sempre”, comentant que “és molt divertit veure la gent que et diu que et va veure”.

S’ha gravat a inicis d’aquest mes de juliol a la platja de Sant Pol i sobre el rodatge ens comenta que “vaig anar directament a les 6 del matí a la platja, van portar un vestit que està inspirat en el quadre, i allà vam començar a fer les fotos i els vídeos. Després em van demanar que em fiqués a l’aigua”.

El director, Carles Mestres, explica que per a l’anunci d’aquest any tenia al cap a l’Afra com a protagonista, perquè volia una cara “que imaginés, que pensés, que donés unes sensacions que es poguessin interpretar de mil maneres, no sols d’una, que fos més profund”.

Sobre el rodatge, Mestres comenta que “va ser molt fàcil” perquè “tenia molt clar el que volia fer” i ha destacat que només es podia filmar de 6 a 7 del matí per la il.luminació, que “volia una llum que recordés el quadre de Sorolla” que és la imatge de l’exposició d’enguany.

La comissària de la mostra, Pilar Giró, és la responsable del poema que acompanya el vídeo. Giró comenta que el repte era “explicar l’exposició en 14 segons, però està clar que això no es pot fer, i el que s’ha de fer es convidar. Llavors, el millor diàleg és parlar d’art amb art i aquí és on va sorgir aquest diàleg poètic”.  Per a la comissària “la poesia és el pont de paraula perfecte per traduir la imatge”.
El poema va ser creat en el mateix moment que es va reunir amb el director de l’espot, en l’instant de decidir què es volia transmetre amb l’anunci i com transmetre-ho.

Seguint la tònica dels últims anys, els protagonistes de l’anunci de l’Espai Carmen Thyssen sempre són ganxons.

Comparteix

Les cookies ens permeten oferir els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les cookies. Més informació