I després

Albertí al Museu Marítim de Barcelona

Compartiu aquesta història

Entre els mesos de desembre de 2013 i gener de 2014 el Museu Marítim de Barcelona (MMB), a les Drassanes, acollirà una exposició de pintures del pintor guixolenc Josep Albertí. Es tracta d’un dels actes programats dins de l’Any Albertí que recupera i impulsa la figura de l’artista ganxó en el centenari del deu naixement.
La nostra emissora ha parlat amb el director del MMB, Roger Marcet que iniciava la seva conversa demanant que no es parli gratuïtament dels artistes, en referència a l’emissió de judicis de valor dels que opinen sense coneixement de causa. Marcet declarava que ell creu que “sempre s’ha de tenir un respecte a les persones creatives i que expressen els seus patiments i les seves satisfaccions a partir de l’art i crec que l’albertí va expressar perfectament el seu estat anímic en cadascuna de les seves pintures”.
En referència a que es farà una tria d’obres amb el mar i els seus entorns, ens deia que “sí, així ho hem comentat amb la directora del Museu d’Història de Sant Feliu, Sílvia Alemany, i buscarem la vessant més marinera d’Albertí per tal d’exposar-la en el nostre museu atès que una persona de Sant Feliu de Guíxols com era l’Albertí, porta l’esperit mariner en la seva expressió i farem una tria de les que considerem les millors marines per tal d’exposar-les a Barcelona”.
MarcetMarcet també comentava que l’exposició es complementarà amb activitats paral·leles que puguin dimensionar tant la seva obra com la seva personalitat.
Sant Feliu ja fa anys que va tenir una estreta relació amb el Museu Marítim de Barcelona (MMB) arrel de la restauració del bot Miquel de Boera i, ara, a través de la Xarxa de Museus de Catalunya , s’obren noves oportunitats de col·laboració com aquesta de la qual Roger Marcet considera que està funcionant molt bé i cada vegada millor.
El director del MMB considera que una de les coses positives que pot tenir una crisi com l’actual és que ara s’ha de compartir i que és bàsic aquest concepte de sumar i de no haver de competir, sinó de compartir, com ha estat el cas de l’exposició del Museu de la Pesca de Palamós o una d’anterior amb el Museu de Cambrils, tots ells de la Xarxa.
Finalment afegia que, el fet que el MMB estigui ubicat en un lloc estratègic de la ciutat comtal amb una major afluència de persones, permet promocionar altres punts de la nostra geografia com és Sant Feliu o bé Palamós

El més llegit

I després