Sant Feliu commemorarà el Dia Internacional de les Cardiopaties Congènites que se celebra aquest dissabte 14 de febrer. Ho farà il·luminant l’Arc de Sant Benet de color vermell.
Aquestes cardiopaties són el grup més freqüent de malformacions congènites i afecten a 1 de cada 100 naixements a Catalunya. Consisteixen en una malformació de l’estructura del cor que apareix durant l’embaràs.
Es pot començar a detectar durant la mateixa gestació, els primers anys de vida o durant l’edat adulta. Actualment, 20.000 nenes i nens les pateixen.
Els avenços mèdics dels darrers anys han permès que el 95 % de les nenes i nens que neixen amb aquestes patologies arribin a l’edat adulta. L’índex de mortalitat s’ha reduït en un 5 %, convertint-se en una malaltia crònica.
A Catalunya hi viuen actualment més de 60.000 persones amb una cardiopatia, de les quals una tercera part són infants i adolescents.
Coincidint amb aquesta jornada, el Consell de la Infància i l’Adolescència de l’l’Associació de Cardiopaties Congènites ha publicat un manifest que recull les principals demandes dels infants, adolescents i famílies que conviuen amb una cardiopatia. El podeu veure aquí sota.