I després

RAÚL SÁNCHEZ JA ÉS AL CAMPUS DE MARC MÁRQUEZ

Compartiu aquesta història

Fa uns dies avançàvem la notícia de la selecció del jove pilot ganxó d’onze anys, Raúl Sánchez, Campió d’Espanya i de Catalunya 2015 de Motocross , que des d’aquest dijous assisteix al Campus Allianz Marc Márquez per al qual ha estat seleccionat per compartir una experiència limitada a uns pocs pilots amb el campió de Cervera.
Varen demanar al nostre especialista en motor, Joan Martín, que contactés amb els pares del pilot per tal d’elaborar un article personalitzat que fes referència a aquest esdeveniment, a l’evolució i a la projecció del pilot de casa nostra:
Després d’un any em fa una il·lusió enorme tornar me a seure a davant del teclat per escriure aquest article, per dos motius importants, per continuar la meva afició per escriure i per l’amistat que mantinc amb la Vicky i l’Antonio, els pares d’en Raúl.
Amb l’Antonio vam començar practicant l’esport del motociclisme esportiu fa forces anys i ara el continuem practicant, jo escrivint i ell seguint les passes del seu fill, gairebé professional, un professional amb 11 anys, edat com la que tenen molts dels nostres fills.
En Raúl aquest any ha guanyat el Campionat d’Espanya de Motocross a la categoria de 65 cc., els inicis del Campionat van ser difícils sobretot per l’adaptació a la nova moto, però a la part final ha estat on ha demostrat la seva fermesa i regularitat pròpies d’un adult: 5 victòries de les 6 darreres mànigues, arribant a la darrera cursa 11 punts per sota del líder però, la seva màxima concentració i decisió per guanyar el Campionat, es va transformar en efectivitat i li varen donar la corona de campió.
També s’ha imposat al Campionat de Catalunya amb no menys dificultat que el campionat estatal.
A part, aquest 2015, ha estat l’any de la internacionalització seguint 5 probes del Campionat Europeu ( Eslovènia, Itàlia, Portugal i la final a Letònia ) per optar a còrrer la final de Letònia havia de quedar entre els 20 millors pilots de la zona Sud-Oest, resultat assolit que li va permetre còrrer la final, en un circuit que les pluges torrencials havien deixat fet un autèntic fangar, prou bé es va defensar i deixar l’empenta pel proper any.
En Raúl corre dins de l’equip professional del campió estatal Javi García Vico i perquè us feu a l’idea de com és una setmana en la que hi ha competició no es gens fàcil compaginar estudis, escola, entrenaments, desplaçaments i cursa. Com a exemple, dos dies a la setmana, quan surt de l’escola, el seu pare l’espera amb la furgoneta i la moto per anar a entrenar al circuit més proper on l’equip decideix aquell dia entrenar. Si el cap de setmana hi ha cursa en funció de la distància de celebració de la proba, se surt el divendres per ser a temps de verificacions i entrenaments, durant el viatge i entre màniga i màniga a la caravana la Vicky s’ocupa de que faci els deures i estudiï, per seguir la rutina d’una família normal amb un fill de 11 anys, que no deixa de ser un nen i que quan té estones lliures en el ” paddock ” juga amb els altres nens amb les bicis, les basses d’aigua, i les joguines de qualsevol nen… Fins que es posa el casc i després el llenguatge canvia: cronòmetre, volta ràpida, pas per volta, constància, esforç, regularitat, mecànica, sort … elements que també tenim presents en el nostre dia a dia.
El premi més gran ha vingut ara fa dos dies quan van rebre la trucada que havia estat un dels 20 seleccionats en tot el món per anar al Campus Allianz Marc Márquez aquest 18 de novembre al Circuit de Rufea (Lleida) on entrena en Marc. Campus que dirigeix, gestiona i entrena el propi Marc Márquez, iniciativa creada per seguir a talents del motociclisme del futur.
Tot aquest èxit i resultats no serien possibles sense un equip humà que desinteressadament treballa cada dia perquè en Raúl només s’ocupi de pilotar i passar-s’ho bé.
En Javi García Vico amb la seva estructura, tot l’equip Honda Vico, el treball incansable personal en entrenaments, pista i cursa dins una estructura professional de nivell de campionat mundial, en José Antonio, el mecànic que té la màquina sempre a punt, en Manolo García que s’encarrega de tota l’estructura per a les curses, on no manca cap detall al seu lloc, els ganxons Pol Serrat i l’Adrià Mir (a qui des de aquí li enviem força perquè es recuperi) que se’n ocupen de la logística dels desplaçaments i suport durant la cursa, preparar l’equipatge, neteja de la màquina i l’animació a peu de pista per mantenir la motivació d’en Raúl al 100%, etc. Tots aquest èxits no haguessin estat possibles sense el suport de les cases comercials que creuen amb ell : 24 MX, Rodacar, Castillo Racing Parts, Rock Solid Ibiza, Flow Motion Racing.
Es podria dir que els Reis han portat el regal de Nadal abans d’hora a casa d’en Raúl!

El més llegit

I després