L’alcohol continua sent la substància psicoactiva més consumida, segons l’ Informe anual de l’Observatori Català d’Addiccions amb dades de 2024. El segueixen el tabac i el cànnabis.
Pel que fa a les urgències hospitalàries relacionades amb el consum de drogues, més de la meitat estan associades a l’alcohol. També és la droga que motiva més inicis de tractament a la xarxa especialitzada en addiccions, representant-ne el 44%. D’entre les persones que inicien tractament per alcoholisme, tres de cada quatre són homes i el 75% tenen més de 40 anys.
A Sant Feliu de Guíxols s’hi troba el grup Al-Anon Costa Brava que dona suport i esperança a familiars i amics de persones amb problemes d’alcoholisme. Les persones que ho desitgin poden assistir a les reunions, que es fan cada dilluns de 6 a 8 de la tarda al Centre Cívic de Tueda, al costat del CAP.