I després

La Via Ferrata de Sant Feliu es tornarà a obrir vuit anys després del seu tancament

Compartiu aquesta història

Després de vuit anys inactiva, la via ferrata de Sant Feliu de Guíxols tornarà a ser utilitzada pels afeccionats als esports d’escalada i d’aventura, segons que ha declarat l’alcalde de Sant Feliu, Joan Alfons Albó, a la nostra emissora.

Aquest element el conformen cables d’acer i ancoratges a les parets de la roca, que permeten als esportistes transitar i desplaçar-se pels feréstecs penya-segats de la Cala del Molí tot practicant un esport que va sumant adeptes i que estaven entusiasmats amb la qualitat de l’indret atès que aquests tipus de vies solen trobar-se a les muntanyes, no arran de mar, i molt menys amb uns paisatges com els d’aquest punt de la Costa Brava.

La via ferrata de Sant Feliu ha de passar la supervisió d’una empresa que emetrà un informe de les condicions de la infraestructura i un cop revisada Ports i Costes hauran de donar el vist_i_plau.

Aquesta fou una iniciativa, una més, d’un amant dels esports d’aventura, l’Albert Gironès, un incondicional en la cura dels paisatges, aixecament de menhirs, recuperador de fonts i camins romans o emprenedor amb el seu Parc Aventura, entre altres mèrits que cal agrair-li.

Aquesta via ràpidament es va convertir en una de les vies ferratas més populars de Catalunya i fins i tot de l’Estat. No li faltaven, ni li falten, motius atès que, en ser l’única via d’Europa que transcorre tocant el mar, entre penya-segats envestits per les onades, que li donen un plus de qualitat i d’originalitat envers a la resta.

Ara, les àrees d’Esports i de Turisme de l’Ajuntament volen reobrirla després de ser clausurada l’any 2004, principalment per problemes de responsabilitats subsidiàries quan es produia un accident

L’alcalde ha declarat que s’ha arribat a la conclusió que se li pot aplicar un tractament jurídic que avali la seva reobertura, situació en la qual es va trobar també el circuit de trial de la carretera dels butanos que aquest mes de desembre tornarà a estar operatiu.

La via ferrata i el carril-bici, ambdós arran de mar i en el mateix àmbit, poden multiplicar ostensiblement el nombre de visitants per fer ús d’aquestes dues ofertes turístiques que estan molt de moda i que s’afegiran a la important activitat submarina i nàutica de lleure que també es veuran augmentades amb les activitats que generi el Pla Especial de Port.

Les vies ferrates es construïen com a itineraris estratègics durant la Segona Guerra Mundial per travessar muntanyes en operacions militars que amb els anys quedaren en desús i foren utilitzades, principalment a Itàlia, per escaladors i amants dels esports de risc i aventura, esdevenint circuits d’esport i de lleure per als més atrevits.

 

El més llegit

I després