I després

La crisi elimina el bus de SARFA Sant Feliu-Platja d’Aro-Santa Cristina

Compartiu aquesta història

La crisi econòmica ha portat a suspendre la línia d’autobús interurbà que uneix Platja d’Aro, Santa Cristina i Sant Feliu de Guíxols. El servei, que va començar l’agost del 2001, tenia un cost anual de més de 560.000 euros i gairebé el 80% d’aquest anava a càrrec dels tres ajuntaments i de la Generalitat. Aquesta línia de transport públic, que ofereix 20 recorreguts diaris, deixarà d’operar amb l’entrada del 2012.

El motiu que ha portat a suspendre-la no és cap altre que “la situació d’estalvi en què ens trobem tots els consistoris lligat al fet que es tractava d’un servei deficitari. Anualment aquesta línia d’autobusos tenia 184.000 passatgers.

El servei de transport interurbà que uneix els tres pobles del Baix Empordà va fer el seu primer viatge l’agost del 2001. La nova línia es va engegar gràcies a una acció mancomunada per part dels tres ajuntaments que van signar un conveni amb la companyia Sarfa, que era qui l’operava.

L’any 2008 es va signar un nou conveni, que va suposar l’entrada de la Generalitat. El servei d’autobús interurbà entre Platja d’Aro, Santa Cristina i Sant Feliu de Guíxols té un cost anual de 567.935 euros.

D’aquests, un 78% sortien de fons públics que pagaven els tres ajuntaments i la Generalitat (en concret, 442.159 euros). El 20% restant es cobria amb la venda de bitllets i abonaments als 184.000 passatgers que l’utilitzen anualment.

El servei d’autobusos regular, que farà el darrer viatge aquest dissabte, té dinou punts de parada ordinària. Els mesos d’estiu, però, el número de parades s’incrementa fins a 22, per donar servei als diferents usuaris dels càmpings. No tots els trajectes, però, arriben fins a Santa Cristina d’Aro (per això, ja hi havia establertes diverses extensions al llarg del dia).

Els dies feiners, la línia ofereix vint recorreguts diaris. Els dissabtes se’n fan nou i els diumenges i dies festius no hi ha servei.

El més llegit

I després