I després

Inaugurada l’autovia, la Cambra demana que es completi l’Anella de les Gavarres

Compartiu aquesta història

El primer cap de setmana amb la impecable autovia recentment inaugurada a la C-31 de Castell-Platja d’Aro fins a Palamós, va coincidir amb una gran afluència de vehicles que no es varen escapar, malgrat tot, de patir cues de fins a 8 km.

Aquest desplaçament massiu també es va viure en els pobles costaners amb motiu del pont de Sant Joan i els alcaldes han declarat que ara els toca a ells fer els esforços per facilitar els accessos interiors atès que el volum de vehicles està essent superior. Uns opten per proposar aparcaments dissuasius i altres per buscar fórmules que donin fluïdesa al trànsit.

La Generalitat ja ha mostrat la seva intenció de tancar el projecte de l’Anella de les Gavarres amb el desdoblament des de la costa de l’Alou fins a Girona per una banda i, per l’altra, des de Palafrugell fins a la capital.

Aquesta acció, amb el desdoblament que s’està realitzant a l’Eix Transversal i l’esperança que la N-II pugui acabar de desdoblar-se i ser una realitat, encara millorarà els accessos a la Costa Brava Centre des de qualsevol punt de Catalunya, una reivindicació històrica que arriba tard però que va aclarint el seu horitzó.

En l’apartat de demandes, la Cambra de Comerç de Sant Feliu, a través de la seva Comissió d’Infraestructures i Transports es mostra agraïda amb l’anterior Govern de la Generalitat per haver impulsat l’obra, a l’actual per no haver-la retardat malgrat la situació econòmica que ha d’afrontar i a l’adjudicatària i la resta d’empreses que han participat en els treballs per l’esforç que han fet per poder tenir enllestides les obres en unes dates tant significatives pel sector turístic.

La Cambra considera que la reconversió de la C-31 en autovia, tindrà conseqüències molt positives en la dinamització econòmica del territori, tant a nivell turístic com per a les empreses d’altres sectors que estan ubicades a la zona i que necessiten d’una bona xarxa viària per no perdre competitivitat.

Però també es considera, des d’aquesta institució, que la feina i l’esforç del Govern no ha d’acabar aquí sinó que assegura que és necessari de completar el desdoblament del ramal sud de l’anomenada Anella de les Gavarres, i convertir també en autovia la carretera que uneix Llagostera i Girona. La Cambra recorda l’alt volum de trànsit que suporta la C-65, i el gran nombre d’empreses que estan instal·lades en el seu entorn. En aquest sentit, espera que l’actual govern reconsideri la intenció de l’anterior d’endarrerir aquest tram, tenint en compte que el desdoblament del tram nord, per la Bisbal d’Empordà, segueix aturat i genera divergències en el territori.

Malgrat que es conscient de les dificultats pressupostàries que travessa la Generalitat i les mesures d’austeritat que ha pres, creu que es bo que es comenci a planificar el desdoblament de la carretera de Girona a Llagostera sense més demora per facilitar que es pugui executar l’obra quan sigui factible assumir econòmicament la inversió.


El més llegit

I després