I després

Implantació d’un comerç electrònic

Compartiu aquesta història

Una trentena d’empreses van participar dijous a la jornada Impulsa’t amb el comerç electrònic. Claus per tenir èxit en la implantació d’un e-commerce organitzada per la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols amb el suport de la Generalitat. L’acte va comptar amb la presència del president de la Cambra Joan Puig i del director general de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat, Carles Flamerich. Puig va explicar l’aposta que està fent la Cambra per ajudar a les empreses a implantar-se a la societat digital, a través de jornades, cursos, assessorament i posant al seu abast un àmplia oferta de solucions de comerç electrònic. Per la seva part Flamerich va donar detalls de l’estratègia Idigital que promou el govern amb l’objectiu de generar un pol d’innovació digital al nostre país per fomentar el creixement econòmic, la competitivitat empresarial i l’ocupació de qualitat, i que té com a principals eixos el suport a l’empresa i la creació d’ocupació. La segona part de la jornada va anar a càrrec de l’expert, Sergi Baster, CEO de l’empresa Innovagir que va explicar els aspectes bàsics que s’han de tenir en compte per implantar un comerç electrònic d’èxit. Va insistir en la importància d’implicar en el projecte a professionals de l’àmbit del màrqueting, el disseny i programadors, entre altres. Va aconsellar que primer cal fixar els objectius i després fer un estudi de mercat. A partir d’aquí va recomanar escollir la plataforma adequada, en funció de les necessitats de l’empresa, de la seva disponibilitat econòmica i objectius. Baster va insistir en la importància que qualsevol projecte de comerç electrònic ha de buscar el màxim retorn de la inversió (RIO). L’expert va donar a conèixer algunes de les plataformes individuals com sectorials que existeixen, tant en codi obert com en codi propietari així com al núvol i, també, va explicar en què consisteix el comerç social. Posteriorment es va centrar a explicar el model de plataforma d’e-commerce PuntCentric, una solució que connecta usuaris d’Internet amb les botigues físiques i que permet als comerços de proximitat aconseguir nous clients per als seus punts de venda i augmentar les transaccions online. Baster va recordar que aquesta plataforma també està pensada per ajudar als fabricants, distribuïdors i majoristes sense botigues físiques pròpies. La jornada va finalitzar amb la intervenció del responsable de serveis TIC de la Cambra, Lluís Poch va recordar que la Cambra de Sant Feliu ofereix a les empreses assessorament en l’àmbit digital i posa al seu abast diverses solucions per muntar un comerç electrònic amb unes condicions econòmiques avantatjoses.

El més llegit

I després