I després

EL FESTIVAL DE PORTA FERRADA GENERA UN IMPACTE ECONÒMIC DE MÉS DE 12 MILIONS D’EUROS

Compartiu aquesta història

Aquest dimarts al matí, al saló de sessions de l’ajuntament, s’ha presentat un estudi elaborat per la consultora GAPS on es valora l’impacte econòmic que ha generat el passat Festival de Porta Ferrada.

L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, ha volgut agraïr a la promotora del Festival, The Project, que hagi tingut la iniciativa de valorar el seu impacte econòmic a través d’aquest estudi.
Motas ha destacat que amb aquesta informació es pot posar en valor el grau d’importància del Festival i ha mostrat la satisfacció de l’equip de govern per les dades facilitades per l’informe, ja que afirma que posen sobre paper unes percepcions que ja es tenien.

Segons l’estudi, el Festival de Porta Ferrada, que va tancar la 56a. edició amb un rècord de 41.000 espectadors, va deixar un impacte econòmic de més de 12 milions d’euros.
D’aquest impacte global, més de 7,5 milions fan referència a la despesa directa dels espectadors. La mitjana per persona és de 187 € —entrades incloses—, una dada per sobre de la mitjana europea.

S’estima que el retorn que rep la ciutat és de 19,5 euros per cada euro públic invertit per l’Ajuntament. A més, considerant els 2 milions d’euros de pressupost del Festival, el retorn de la inversió és de 5,5 euros.
Els sectors que més se’n beneficien són l’hoteler i l’hostaleria de Sant Feliu de Guíxols i immediacions.

L’estudi s’ha realitzat a través de 2.500 enquestes a assistents del certamen i mostra que el Festival representa la motivació principal per a què 31.000 persones visitin cada any la ciutat, de les quals unes 12.100 van dormir una mitjana de 3 nits en hotels i apartaments turístics de la zona.

També és un esdeveniment que mobilitza els residents de Sant Feliu perquè més de 7.000 entrades han estat adquirides per residents habituals o persones amb segona residència a la població.

L’estudi també explica que el Festival fidelitza el seu públic ja que la mitjana d’assistència és de dues o més edicions, van a més d’un concert, i hi assisteixen en grups de 2 ò 3 persones.

Pel que fa a la valoració del públic, aquest en fa una de molt bona dels concerts —8,8 sobre 10—, així com de la programació i la organització, que entre 70%-80% valoren com a notable o excel·lent.

El més llegit

I després