I després

Aquest dimecres a l’antic hospital de SFG, Nubolaris presenta “No-concert amb motor”

Compartiu aquesta història

Nubolaris, Associació d’Artistes Plàstics de Sant Feliu de Guíxols, ha anunciat que el cicle Atònits s’ha perllongat una setmana més presentant un altre dels espectacles singulars que, amb l’enunciat No-concert amb motor, presenten la guixolenca Ester Xargay i Carles Hac Mor amb un seguit de músics que duran a terme un espectacle poètic i musical.

L’horari es trasllada a les 9 del vespre d’aquest dimecres, 24 d’agost, i l’escenari tornarà a ser el pati de l’antic hospital, Casa de Cultura de Sant Feliu de Guíxols (entrada pel carrer del Mall).

Aquesta associació aporta a l’oferta cultural de la Ciutat, un altre dels espectacles innovadors, transvanguardistes i postmoderns inèdits a Sant Feliu tot continuant una línia iniciada en els anys 70, que es va continuar els 80, especialment a Barcelona on els amants de la contracultura practicaven la subversió i oferien continguts alternatius a l’oferta tradicional.

El No- concert amb motor és una idea d’Adolf Alcañiz, Mercè Capdevila, Carles Hac Mor i Ester Xargay que comptarà amb els següents compositors i intèrprets: Aimar Alcañiz, Mercè Capdevila, Laia Casas, Marta Darder, Maurot Darder, Xavi Lloses, Miquel Àngel Marín, Enric Tió, Iris Tió, Lara Torrecillas, Noà Torrecillas i tot el públic.
El poema és una composició de Carles Hac Mor que comptarà amb la participació al motor in situ de Joan Xargay i amb la d’ Adolf Alcañiz i Ester Xargay al vídeo i realització en directe.

En la sinopsi que els creadors han enviat als mitjans de comunicació fan la següent tesi per situar-nos prèviament: Si A és igual a B, i B és igual a C, C també és igual a A i ABC equival a A, i A és Aquil·les en forma d’ABC de la velocitat de la tortuga dividida per la d’Aquil·les, el més veloç dels homes i de les tortugues, el batec del cor del qual és equivalent a les palpitacions pausades del motor ajagut Alamo, un ritme tallat intermitentment per un espetec sec, el de la C quan s’abat sobre la B, que llavors deixa de ser igual a la A d’Alamo.
Aquesta és la tesi bàsica del No-concert amb motor, en el qual el públic serà tan poc respectable com els músics i com la música mateixa, que es revoltarà, indignada, contra els escoltadors, els quals es veuran impel·lits a romandre anímicament ajaguts, com el motor, fins que, ben aviat, l’amo de la A de l’Alamo, Aquil·les, obrirà l’aixeta de la ciència-ficció.
I llavors, malgrat les aparences, l’escenografia sonora esdevindrà antifuturista i, gràcies al motor, recuperarà l’estètica maquinista del tombant dels segles XIX i XX tot atorgant-li un caire força insòlit de no-ficció científica i ben retroactiva.
I mentrestant, la música serà increpada pel públic i es veurà impulsada a deixar de ser música; i la ciència hi farà mutis, l’espetec vencerà sobre el ritme, hi haurà el silenci final i aquesta
síntesi tornarà a començar però amb tot plegat invertit: la A hi serà la B, la C no equivaldrà pas a la A, Aquil·les hi farà de tortuga i l’aixeta tancarà l’amo de l’Alamo.

Ràdio Sant Feliu connectava amb Ester Xargay que feia les següents declaracions en referència a l’espectacle:

[audio:http://www.rsf.fm/audio/esther_xargay.mp3]

 

 

 

El més llegit

I després