Tots per Sant Feliu destaca l’aprovació inicial que s’ha fet de la nova Ordenança de Convivència en el Ple Municipal celebrat aquest dijous. Segons la formació, es tracta d’una eina “per millorar i garantir la convivència ciutadana” i contempla “més prevenció i pedagogia” com un dels “principals objectius”.
El document posa l’accent en el respecte mutu de les persones, prohibint conductes de discriminació o qualsevol forma d’exclusió, a més de regular les conductes al carrer i abordant les qüestions que generen molèsties. També fa incís en el dret al descans, la convivència veïnal i l’ús de l’espai públic, com també al comportament de la ciutadania amb la neteja.
El regidor Josep Saballs destacava durant el Ple que l’actual normativa ja havia fet la seva funció i que la nova s’adapta a l’evolució de la societat.
La nova ordenança també tracta les eines digitals municipals i les xarxes socials institucionals, on Tots per Sant Feliu diu que s’ha de garantir “el principi de respecte, prohibint conductes ofensives o discriminatòries”.
L’aplicació d’aquesta ordenança incorpora instruments socials i educatius, posant de relleu la mediació per substituir les sancions econòmiques i fomentar una convivència més educativa i restauradora.