I després

S’inaugura l’Any Josep Irla al Palau de la Generalitat amb una vintena d’actes previstos

Destaquen la publicació de la seva biografia, l’acte institucional de commemoració a París i la remuseïtzació de la Casa Irla amb un nou discurs expositiu

Compartiu aquesta història

El Govern de la Generalitat ha inaugurat l’Any Josep Irla en el marc del 150è aniversari del naixement del president de la Generalitat de Catalunya a l’exili.

L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols i bona part dels regidors municipals van assistir ahir a l’acte inaugural al Palau de la Generalitat, que va donar el tret de sortida a un programa amb més de vint accions vinculades al ganxó Josep Irla arreu de país. Destaquen la publicació de la seva biografia, l’acte institucional de commemoració a París i la remuseïtzació de la Casa Irla amb un nou discurs expositiu.

Durant la seva intervenció ahir, el president de la Generalitat, Salvador Illa, va destacar que l’Any Josep Irla “no és un exercici de nostàlgia, sinó de defensar el present i el futur de Catalunya”.

Josep Irla va néixer l’any 1876 a Sant Feliu de Guíxols. Va ser regidor a la ciutat a partir del 1905, es va integrar a Esquerra Republicana de Catalunya i en plena Guerra Civil, l’any 1938, fou elegit president del Parlament de Catalunya. Després de l’exili forçat a França i de l’afusellament del president Lluís Companys, Irla va assumir la presidència de la Generalitat a l’exili del 1940 fins al 1954. Quatre anys més tard, va morir a l’exili. L’any 1981, les seves despulles van ser traslladades a Catalunya i inhumades a Sant Feliu.

I després