I després

L’ESTACIÓ NÀUTICA DE SANT FELIU

Compartiu aquesta història

En una reunió amb empresaris i representants del món polític, l’Estació Nàutica de Sant Feliu de Guíxols va començar a moure’s el passat dimecres 4 de desembre. En un format que combinava reunió i presentació pública, la sessió va servir per mostrar les primeres passes de l’entitat que tot just comença la seva caminada en societat.
Unes cinquanta persones van omplir la Sala de Plens de l’Ajuntament, que van sentir les paraules de l’alcalde, Joan Alfons Albó, els regidors de Promoció de la Ciutat Pilar Giró, i el de Turisme, Juanjo García, acompanyats dels Presidents de l’Estació Nàutica de Roses i de Sant Carles de la Ràpita (i els seus tècnics).
En una trobada participativa, on es van resoldre els dubtes tècnics i es va poder comparar les diferents formes de funcionar, va quedar clar que les 23 Estacions Nàutiques que hi ha a Espanya (sis d’elles a Catalunya) tenen un camí fonamental a l’hora de fer accions de promoció a nivell internacional, sobrepassant amb escreix les limitacions de l’àmbit local.
Segons l’alcalde, Joan Alfons Albó, “l’Estació Nàutica, entesa com a una associació empresarial amb finançament públic i privat (l’Ajuntament guixolenc ha fet la inversió inicial amb 37.000 euros per entrar a la xarxa) suposa un pas que és transcendent”. En paraules d’Albó, “quan la ciutat va per lliure es troba amb limitacions i mancances, encara que ja es faccin accions concretes com el Festival de la Porta Ferrada o el Thyssen. En canvi, amb l’Estació Nàutica es fa un pas més, molt important, per no quedar-nos a mig camí. Cal tancar el cercle”, va insistir Albó.
Els casos de Sant Carles de la Ràpita i Roses, on l’oferta és completa amb activitats d’oci, restauració, hostaleria, activitats nàutiques, pesqueres i culturals, van servir d’estímul a la iniciativa guixolenca. Així, es va destacar la bona acollida dels touroperadors, la presència en fires internacionals com Dusseldorf o París, els estàndards de qualitat que s’exigeixen a la mrca, el fet que les principals administracions relacionades amb el Turisme (Turespaña o la Generalitat) aposten i aporten diners a la marca, s’uneixen coneixements i es posen en valor oficis i formes de fer que potser no podrien sobreviure (com la pesca tradicional entesa com a element de promoció).
En el cas de Roses, el 65% del volum de negoci el mouen empreses que pertanyen a l’Estació Nàutica, i hi ha col.lectius com la Confraria de Pescadors, l’Associació de Comerciants, hotelers, restauradors i similars. S’han registrat 12.000 estades relacionades amb aquesta entitat, que han suposat dos milions d’euros a la ciutat.

El més llegit

I després