I després

Guíxols des del Carrer presenta al·legacions a la taxa de residus i l’ordenança d’abastament d’aigua

Les al·legacions dels Comuns es portaran a debat al ple ordinari d’aquest mes de novembre

Compartiu aquesta història

Guíxols des del Carrer presentarà al·legacions a la nova taxa de residus i a l’ordenança de prestació del servei públic d’abastament d’aigua potable aprovades inicialment pel ple municipal.

En relació als residus, la formació considera que la forma com s’ha calculat la taxa no està en sintonia amb la nova normativa de la Llei de Residus aplicable a partir de l’1 de gener de 2026. Creu que el criteri del govern d’utilitzar el nombre de persones empadronades al municipi no indica el comportament a l’hora de reciclar i que en conseqüència no es pot interpretar com un element de càlcul variable en el rebut que permeti dir que la ciutat està avançant cap el pagament per generació.

Les al·legacions pels Comuns proposen deixar la taxa com estava fins ara i treballar durant l’any vinent per elaborar un estudi integral sobre la viabilitat de la implantació en el municipi d’un sistema eficient de recollida selectiva.

Jordi Lloveras és portaveu de Guíxols des del Carrer.

Pel que fa a l’aigua, Guíxols des del Carrer considera que l’augment del 17% de mitjana del rebut domèstic es podria reduir o fins i tot evitar repercutint el sobrecost de la compra d’aigua sobre els consums vinculats a l’ompliment de piscines i reg de jardins també sobre el que gasta l’Ajuntament, que lamenten que veurà incrementat els seus consums un 13% menys.

Les al·legacions en matèria d’aigua també demanen la creació d’un bloc de consum d’aigua lligat a activitats comercials i proposen noves escales de preu diferenciades i reduïdes vinculades a les famílies monoparentals i nombroses.

Les al·legacions es portaran a debat al ple ordinari d’aquest mes de novembre.

I després