ERC ha enviat un escrit en el qual explica que ‘proposa una alternativa al projecte de l’avinguda Juli Garreta que promou la mobilitat sostenible i millora la promoció turística de la ciutat.’. Podeu llegir el text íntegre a continuació.

ERC proposa una alternativa al projecte de l’avinguda Juli Garreta que promou la mobilitat sostenible i millora la promoció turística de la ciutat.

Des del Grup Municipal estem convençuts que cal incorporar al projecte un carril bici a l’única via que pot servir d’enllaç per la mobilitat sostenible entre la part alta de la ciutat i el front de mar.

Durant el Ple del mes de març es va aprovar, de manera inicial amb els vots del govern, el projecte d’urbanització de l’avinguda Juli Garreta entre Rius i Calvet i la plaça del Monestir i a partir d’aquell moment s’obria el termini per a poder presentar al·legacions al projecte. Durant els mesos en què el projecte s’ha estat desenvolupant, no hi ha hagut cap mena d’oferiment a l’oposició per part del govern, per poder participar del projecte, així doncs, des del Grup Municipal d’ERC hem decidit fer les nostres aportacions en el període d’al·legacions, i més si tenim en compte que la nostra proposta no és una esmena tècnica, sinó més aviat política al projecte.

Estem convençuts que, preveure l’avinguda com l’enllaç entre la part alta de la ciutat i la façana marítima, i fer-ho preveient espai per aquells elements de mobilitat sostenible que avui tenim i que segur en el futur tindrem és del tot necessari, i més, si ho englobem en un projecte ambiciós de mobilitat que cal desplegar a la ciutat en els anys vinents.

L’Agenda 2030, que tots els municipis han de desenvolupar, preveu, entre uns dels seus objectius més importants, el canvi de la seva mobilitat i l’aposta pels elements de mobilitat sostenible. Per altra banda, el Govern de Sant Feliu fa temps que té pendent un Pla de Mobilitat que segurament recollirà aspectes com l’ús de les bicicletes o altres elements, però no podem esperar a tenir aquest pla redactat i oblidar-nos de les necessitats futures fins a tenir-lo. És responsabilitat del Govern planificar la ciutat i tots els seus projectes des d’aquest punt de vista. Nosaltres creiem que Juli Garreta és clau en tot plegat i no podem fer-ho malament per d’aquí uns anys adonar-nos de l’error.

Quan es parla de transformació de la ciutat cal fer-ho des del punt de vista global, i cal aprofitar tots els elements que tenim a l’abast per fer atractiu el nostre entorn. Sens dubte l’entorn del Monestir o la badia de la ciutat són dels punts turísticament més atractius que tenim. Des d’ERC creiem en un projecte de turisme cultural i familiar que permeti oferir als visitants d’aquest model turístic una oferta que a altres llocs sigui difícil de trobar. Per aquest motiu, des d’Esquerra creiem necessari la creació d’una ruta en bicicleta que voregi la ciutat des de la Via Verda que arriba al port, passant per zona del Passeig i que enllaci amb la ronda de Ponent, i des d’aquest punt de vista, Juli Garreta torna a ser peça important.

A diferència del Govern, no veiem l’avinguda Juli Garreta només com un passeig cap a un futur museu Thyssen i, per tant, un element més d’aquest. Creiem que pot ser atractiu per si sol amb un carril bici per aquell model de turisme familiar i tanquil que volem a la ciutat. Ja vam proposar fa uns mesos la creació d’una àrea d’autocaravanes atractiva pels visitants, que va ser rebutjada pel Govern. Aquest seria un element més i complementari d’aquest model que defensem des d’Esquerra, un turisme que gaudeix del territori que visita i que el respecta.

Haurem d’esperar si el Govern accepta aquesta proposta que creiem fermament, millora molt el projecte inicial. Des d’Esquerra estem convençuts que es pot fer avançar la ciutat d’una manera diferent a la que ho fa el govern actual, amb una visió estratègica de futur allunyada del model actual de projectes fets de manera més o menys improvisada.