I després

El Ple aprova la proposta de Guíxols des del Carrer perquè nenes i nens gaudeixin del lleure educatiu a l’estiu

Compartiu aquesta història

El Ple Municipal d’ahir va aprovar la proposta de Guíxols des del CarrerEn Comú Podem perquè les nenes i nens puguin gaudir del lleure educatiu durant l’estiu, una mesura “per reduir les desigualtats i fomentar la cohesió social”, destaca la formació.

Els Comuns expliquen que l’educació no reglada “és un element clau pel desenvolupament personal i la inclusió social de nens i nenes” i que al nostre país, aquests moviments “tenen un paper important en aquest desenvolupament i en la construcció d’una visió integral de l’educació”. Jordi Lloveras, portaveu de la formació, destaca els beneficis d’aquest tipus de lleure.

Segons Guíxols des del Carrer, les vacances escolars “poden esdevenir un període d’aïllament, inactivitat o malnutrició” per les nenes i nens que no tenen accés a aquestes activitats perquè no disposen de recursos suficients o d’un acompanyament familiar segur, afectant “els infants en situació de pobresa o exclusió social, agreujant les desigualtats socials i educatives existents, i és igualment crítica per a la infància amb diversitat funcional”.

La proposta aprovada al Ple també abasta altres àmbits, com treballar per garantir que tots els nens i nenes de la ciutat gaudeixin d’un mínim de dues setmanes d’activitats d’aquest tipus, estudiar possibles ampliacions del sistema d’ajuts municipals amb l’objectiu de garantir-hi un major accés i que “en cap cas el preu sigui un impediment”.

La proposta també té la intenció de “corregir el que ha passat en els darrers anys i encara està passant”, quan els mesos de juliol i agost “hi ha hagut dies laborables sense prestació del servei municipal de lleure educatiu”.

Finalment, la proposta dels Comuns també vol promoure “la col·laboració i coordinació entre escoles, entitats del lleure, serveis municipals i equipaments culturals i esportius de la ciutat per fer arribar l’oferta a tota la població i reforçar l’enfocament comunitari”.

I després