I després

Aquest setembre se celebraran tres activitats en homenatge a Josep Irla

Amb aquestes iniciatives es pretén recordar la trajectòria vital i institucional de qui va ser president de la Generalitat a l'exili, en el 150 aniversari del seu naixement

Compartiu aquesta història

📸 Generalitat de Catalunya

Sant Feliu de Guíxols acollirà aquest mes de setembre tres activitats dedicades a Josep Irla i Bosch amb la intenció de donar a conèixer la trajectòria vital i institucional del guixolenc que va ser president de la Generalitat de Catalunya a l’exili. Aquest any es commemoren els 150 anys del seu naixement.

La primera proposta serà una activitat històrica, que és la commemoració de la Diada Nacional de Catalunya, l’11 de Setembre, en un acte institucional al cementiri Municipal. Aquest any, comptarà amb un homenatge específic a la seva figura. L’Ajuntament anunciarà properament els horaris i activitats.

Pel dissabte 12 de setembre, el Museu d’Història ha organitzat una visita guiada dissenyada per Quim Collell per diversos espais de Sant Feliu de Guíxols, vinculats a la vida d’Irla, i titulada «L’empremta de Josep Irla a Sant Feliu«. Degut a l’interès que ha generat, totes les entrades estan exhaurides.

De cara al dissabte 19 de setembre, la Casa Irla serà l’escenari de la xerrada “Irla, República i País” que anirà a càrrec de Jordi Gaitx. En ella s’analitzarà el compromís republicà d’Irla, com també la seva presidència a l’exili.

Podeu accedir al web que de la Generalitat dedicat a la figura del President Irla, fent clic aquí.

I després