En el Ple Municipal celebrat aquest dijous s’ha aprovat la proposta de Guíxols des del Carrer–En Comú Podem per incrementar les reserves d’habitatge protegit a Sant Feliu. Segons explica la formació, “la iniciativa planteja modificar i adequar el planejament urbà de la ciutat a la nova normativa”.
Segons destaquen els Comuns, el recent Decret Llei de la Generalitat “determina que els municipis han de reservar per a la construcció d’habitatges de protecció pública el 40 % del sostre en sòl urbanitzable i el 30 % de sòl urbà no consolidat”.
Guíxols des del Carrer afirma que el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de la nostra ciutat té fins a 8 àmbits d’actuació urbanística amb unes reserves per a habitatge protegit que estan per sota dels percentatges recollits pel decret. El portaveu dels Comuns, Jordi Lloveras, valora l’aprovació de la seva proposta.
La proposta de la formació planteja “adequar aquests sectors a la nova realitat” tenint en compte que la ciutat “és un municipi declarat de demanda forta” i que “en conseqüència, està subjecte al mandat de solidaritat urbana”.
Els Comuns diuen que això obliga a destinar, en un termini de 20 anys, un mínim del 15% del total dels habitatges principals a habitatge protegit, afirmant que “actualment no arriba al 4%.
El grup municipal diu que està determinat que entre els anys 2025 i 2029, Sant Feliu “ha d’arribar al 5,4%, el que significa augmentar el parc d’habitatge protegit durant aquests propers cinc anys en 165 habitatges”.
Guíxols des del Carrer destaca que amb aquesta modificació del POUM s’augmentarà el potencial de creixement d’habitatge protegit amb 108 possibles nous habitatges, passant dels 1.225 actuals fins als 1.333.