El canvi climàtic ha retardat l’inici de la temporada d’uriços i no és fins aquest mes de gener que els exemplars comencen a estar en condicions òptimes per menjar-ne. Els restauradors expliquen que fins ara els uriços estaven buits i que comprar-ne era malbaratar un producte que no és econòmic. Josep Camús és restaurador.
Entre les causes de l’endarreriment de la temporada d’uriços hi ha el canvi climàtic, que ha fet pujar la temperatura del mar a l’estiu afectant la reproducció de l’espècie. Altres factors que incideixen en la manca d’uriços són la sobreexplotació del producte, que d’uns anys cap aquí s’ha posat de moda, i la pressa per consumir-lo abans d’hora.
Els restauradors reclamen cuidar l’uriç i menjar-ne amb responsabilitat i només quan toca perquè no acabi desapareixent.