I després

20.000 ESPECTADORS AL PORTA FERRADA

Compartiu aquesta història

Els responsables de The Project i el vicealcalde de Sant Feliu, Pere Albó, varen comparèixer dimarts davant dels mitjans, abans del concert de The Blues Brothers, per fer una valoració dels resultats del Festival de la Porta Ferrada, apuntant que “ assoleix els 20.000 espectadors en la primera edició sota la direcció de TheProject.
A només una setmana d’acabar la 52a edició del Festival, la direcció va expressar la seva satisfacció pels objectius aconseguits.
Amb un 70% d’ocupació mitjana i a falta de celebrar tres espectacles (Blues Brothers Ángeles Blancas i Ballet de Victor Ullate), gairebé 20.000 espectadors ja han gaudit del Festival de la Porta Ferrada. Aquesta xifra és la suma dels més de 15.000 assistents als espectacles de pagament i els prop de 5.000 que s’han apropat a les activitats de carrer.
Dels 21 espectacles de pagament programats entre el 18 de juliol i el 23 d’agost, cal destacar els plens absoluts en arts escèniques de l’’Instint’ de David Trueba presentat per Jordi Évole, “El Crédit” de Jordi Boixaderes i Jordi Bosch i ‘Nadie Sabe Nada’ d’Andreu Buenafuente i Berto Romero. Pel que fa a música, en l’apartat de músiques modernes Malú i Crystal Fighters van fer ballar a 3.500 i 2.000 persones respectivament, sent els concerts més multitudinaris, i Sílvia Pérez Cruz & Raül Fernández Miró van exhaurir les localitats. La música clàssica també ha assolit bones xifres amb Natalia Gutman, Les Homilies d’Organyà –espectacle co-produït en motiu del tricentenari- i Pedro Berruezo amb el seu Misticísssimus Coralliummm.
D’altra banda, la direcció també celebra la participació ciutadana als espectacles de carrer com el “Comedy Corner”, el concert de Blaumut i tots els concerts repartits per la ciutat a càrrec d’alumnes i professors de l’Escola de Música Municipal de Sant Feliu de Guíxols, així com a la programació infantil amb Portaferrada Kids i Macedònia.
La direcció del festival atribueix aquest èxit de públic a la bona resposta dels ciutadans de Sant Feliu i els seus estiuejants, a l’hora que a les millores introduïdes per part de l’organització. L’adequació de l’Espai Port i el Village com a espai de trobada dels assistents abans i després del concert, amb el nou pàrquing que ha facilitat l’accés ha millorat notablement la circulació dels espectadors dins del municipi, les taquilles permanents al Teatre Auditori Municipal i el sistema propi de ticketing o el nou aire que s’ha donat al espai situat a Vilartagues, són alguns dels canvis principals que han millorat l’experiència dels assistents al festival.
De cara l’any vinent, es mantindran i reforçaran les aliances amb entitats locals com l’Espai Carmen Thyssen o el Patronat de Turisme de la Costa Brava amb l’objectiu de consolidar Sant Feliu de Guíxols i el festival en un punt neuràlgic de la cultura de la Costa Brava. També se seguiran introduint millores als diferents espais per continuar oferint un festival proper i de qualitat tant als habitants de Sant Feliu de Guíxols, com a tots aquells que s’hi atansin per assaborir el festival d’estiu amb més tradició de casa nostra. Tot això amb la inestimable col·laboració de El Terrat, companys de viatge de TheProject en aquest entusiasmant projecte.
Per últim, el festival vol agrair la col·laboració i suport de tots els implicats, des de les institucions, organitzacions municipals i patrocinadors, fins als voluntaris, sense ells no hagués estat possible assolir l’èxit d’enguany”.

El més llegit

I després