Segons informa el diari El Punt Avui, un cop signat l’acord amb les administracions, Ryanair va anunciar ahir la programació de rutes per aquest estiu a l’aeroport de Girona. A grans trets, es recuperarà bona part de les destinacions que s’havien perdut l’últim any. Girona tornarà a estar connectada amb Londres, Brussel·les, Milà i Dublín, si bé amb menys freqüències de les que havia tingut, ja que són rutes que Ryanair mantindrà a Barcelona. A aquests vols, que ja s’havien anunciat, la companyia hi va sumar ahir dinou destinacions més, algunes de les quals s’oferiran per primer cop des de Girona.
Es recuperaran rutes com ara Eivissa, Càller, Gdansk, Poitiers i Perusa. I sobretot la tan reivindicada connexió amb Madrid, que tornarà a ser operativa amb dos vols diaris, un a primera hora del matí i un altre al vespre. A més, es potenciaran mercats com ara l’escandinau, amb destinacions com la finlandesa Turku i les sueques Skeleftea i Malmö. El mercat polonès també en sortirà beneficiat, i per primer cop es volarà a Cracòvia i Bydgoszcz. A les illes Britàniques s’hi afegirà Doncaster i les irlandeses Cork i Knock, al Marroc s’hi suma Nador i per primera vegada hi haurà un servei amb Grècia, a Tessalònica. Han quedat fora de l’ampliació de rutes destinacions que havien existit com ara Oslo i Escòcia, i més ciutats espanyoles.
Totes aquestes rutes començaran a ser operatives a final de març, i majoritàriament tindran una freqüència d’entre dos i tres vols a la setmana. Ryanair posarà nou avions a la base de Girona, una xifra que s’acosta als que hi havia tingut fa dos i tres anys. Per tant, s’ha de preveure que a l’hivern el volum de vols baixarà substancialment, ja que l’acord amb l’Agi és per uns tres milions de viatgers. El vicepresident de Ryanair Michael Cawley es va mostrar satisfet pel fet de tornar a créixer a Girona, i va afirmar: “Per fi hem arribat a un acord, i tornarem a augmentar-hi la presència.” Cawley no va voler insistir en l’acord, si bé s’ha explicat que serà per cinc anys i que la companyia cobrarà per accions de màrqueting fins a 7,5 milions –entre agents públics i privats– en funció dels viatgers que porti.
En tot cas, va dir que la seva voluntat és continuar creixent i arribar fins als quatre milions de viatgers o fins i tot més. De Reus, Cawley va dir que anunciaran més endavant les rutes de l’estiu, si bé no hi tornarà a haver una base. De l’aeroport d’Alguaire va assegurar que no és un bon negoci. Finalment, va criticar les ajudes a Spanair, i les declaracions del ministre de Turisme, José Manuel Soria, contra els acords entre administracions i Ryanair.
Generalitat i Diputació
La Generalitat i la Diputació es van mostrar satisfetes ahir per l’anunci de l’acord. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, creu que les noves rutes responen a les demandes del sector turístic. A més, sumant-hi les altres companyies que operaran a Girona, se superarà els 3,5 milions de viatgers, “una dimensió bona per a Girona tenint en compte la crisi econòmica i del sector”. El president de la Diputació de Girona, Jaume Torramadé, va dir que l’anunci de Ryanair respon al que s’havia pactat, i va afirmar que ara la feina haurà de ser negociar el model de l’aeroport: “Hem de parlar amb Madrid quan tots els càrrecs estiguin establerts, perquè el que ens preocupa és que l’aeroport ha de respondre a les necessitats del territori.”