I després

LA NOVA ETAPA DEL TINGLADO DE SFG

Compartiu aquesta història

Com ja varem anunciar en l’edició del passat 24 de gener, el Club Nàutic de Sant Feliu gestionarà el Tinglado del port de Sant Feliu ( http://www.rsf.fm/2014/el-club-nautic-sadjudica-el-tinglado.html/ ). En aquests dies el propi Club ha enviat una nota als mitjans en la qual amplia la informació dient textualment:
“L’acord de cessió és per 10 anys, segons les bases del concurs públic i la junta negocia ara amb la direcció de Ports de la Generalitat la reorganització dels espais que l’entitat gestiona al voltant, com les zones de vela lleugera i serveis tècnics, com a darrer pas per sotmetre el projecte al vistiplau de l’assemblea de socis. D’acord amb les bases, la recepció servirà també per atendre les consultes de la nova Estació Nàutica Costa Brava. Part de la planta baixa oferirà servei de cafeteria i a la planta superior s’hi habilitarà un espai de treball conjunt per al Consorci de Vies Verdes, l’Estació Nàutica i l’Ajuntament. A més, està previst avançar uns metres la rotonda davant l’actual accés a l’esplanada d’aparcament, per ordenar millor l’accés de vehicles als entorns. Un cop finalitzi la reforma de l’edifici, l’atenció al públic sobre el conjunt d’activitats funcionarà tots els dies de l’any amb el mateix horari del Club.
El projecte vol donar més vitalitat esportiva, social i econòmica al sector, tot integrant la seu de l’Estació Nàutica, el potencial del Quilòmetre Zero de la Via Verda i l’espai museïtzat de l’antic carrilet. Amb la reforma prevista s’habilitarà una nova zona de recepció de visitants i un servei singular de bar-cafeteria amb una gran terrassa amb vistes al port i la façana marítima. El president destaca que “les obres marcaran l’inici de la remodelació del nou pla d’usos de la zona portuària, i la junta hi ha posat moltes ganes”.
L’actual zona de serveis nàutics del Club, avarada d’embarcacions i la grua es desplaçaran cap als espais que ara es destinen a la vela lleugera i, al seu torn, la zona de vela s’ubicaria davant mateix de la terrassa, amb un entorn més amable per als visitants i millor perspectiva del port. Quant a l’espai museïtzat, el propòsit és reactivar-lo d’acord amb la direcció del Museu de Sant Feliu de Guíxols i l’Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines (ASEFEGI). L’antiga locomotora i el cotxe restaurat de passatgers presidiran la gran sala destinada a cafeteria. L’interiorisme respectarà el caràcter portuari i ferroviari, combinat amb un mobiliari i elements decoratius reutilitzats, d’estètica clàssica però moderna i cosmopolita alhora. Un altre dels actius que s’incorporaria seria el submarí català Ictineu 3, arran del preacord amb els promotors per establir la base d’operacions del submarí a tocar del Tinglado. Per Rosés, “és un projecte que va molt més enllà del Club, i que neix amb la voluntat que tots els veïns i visitants de Sant Feliu en puguin gaudir”.
D’altra banda El Punt Avui publica que s’ha originat un afer a tres bandes: Endesa-antiga inquilina-Ajuntament, en el qual Endesa reclama 4.800 euros a la persona que gestinava el bar i ella reconeix un deute de només 973 euros. Es queixa que la gestió administrativa l’afecta personalment i es busca una fórmula per solucionar-ho. Trobareu la informació entreant en el següent link: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/10-administracions/737412-endesa-reclama-un-deute-municipal-a-lexinquilina-del-tinglado-de-sant-feliu.html?cca=1

 

TINGLADO FACE

El més llegit

I després