I després

ENTREVISTEM AL DIRECTOR GENERAL DEL GRUP NOMO

Compartiu aquesta història

L’oferta gastronòmica de Sant Feliu de Guíxols es continua ampliant amb restaurants exclusius i de qualitat. L’últim aterratge ha estat la del Grup Nomo en el restaurant del Club Nàutic, que segons els empresaris es troba emplaçat en un dels espais més atractius de la Costa Brava, on ofereixen cuina japonesa.

Concertàvem una entrevista amb el director general, Borja Molina-Martell, que ens comentava: “Som una empresa familiar que neix a Barcelona l’any 2007 i vam obrir un primer restaurant, el Nomo al carrer Gran de Gràcia, i la nostra aposta és el cap de cuina i soci, en Naoyuki Haginoya i, sobretot, es tractava de treballar amb producte local, sempre molt fidels a la cuina japonesa de Tokio. Llavors varem obrir a Barcelona l’any 2007 i també varem obrir una línia de take away, que és el Nomo Moto i també fem servei a la Fira de Barcelona.
L’any 2014 varem obrir, amb el grup Mas de Torrent, una barra de sushi dins de l’hotel, amb una gran acollida, i varem decidir continuar amb l’obertura del restaurant al Far de Sant Sebastiàl’any 2015 , que és el Far Nomo. Varem tenir una acollida molt bona amb públic local i el que venia de Barcelona, podent obrir tot l’any,
També hi venia molta gent de Sant Feliu de Guíxols, de Platja d’Aro, S’Agaró, etc. i, des de fa un parell d’anys, teníem molt clar que volíem obrir alguna cosa per aquesta zona. Estàvem buscant un local i varem tenir la gran sort que la gerent del Club Nàutic ens va ensenyar el local, que ens va enamorar, perquè realment és un local maquíssim, amb un accés fàcil, estàs a sobre del mar i varem tenir claríssim que era un lloc ideal per obrir un Nomo i també la nostra aposta és obrir tot l’any. Sant Feliu és un lloc on segur que la nostra cuina tindrà una bona rebuda”.

Quant a les especialitats el director general del nomo declarava: “Tenim un tipus de carta que agrada a tothom perquè la gent et pot dir que el japonès no li agrada, perquè tenen la imatge que és cru. Tenim una part important de la carta que és crua com és el nigiri, però després tenim una part també molt important de la carta que treballem amb producte local. Per exemple, tenim un pop de la Costa Brava a baixa temperatura, tàrtar de gamba, tot el que són les brases japoneses en les que fem filets, pollastre, etc. i oferim un ventall molt important.
Treballem també el tema dels tàrtars i els tatakis que fem amb rogers, gamba i la ventresca de la tonyina. A més, la bola d’arròs amb peix cru a sobre, el nigiri, i també el que fem, perquè la gent s’introdueixi i no tingui por, una fusió. I tenim el que és un nigiri, però de formatge brie amb mel i una nou, o amb foià a la planxa, així la gent que és més aprensiva acostuma el paladar a la cuina japonesa”.

Respecte al xef japonès Naoyuki Haginoya va dir que “ va arribar a Barcelona fa 15 anys, venia de Tokio, a on havia treballat en restaurants del Japó, fins i tot de carn, en una empresa japonesa amb el teriyaki, que és una de les tècniques japoneses que ha portat cap aquí i en aquests 15 anys ha anat incorporant producte i tècniques nostres i entén molt bé el paladar de la gent d’aquí, i això és un dels grans avantatges, ha sabut obrir-se al anar incorporant sabors per a la gent d’aquí”.

Preguntàvem a Borja Molina-Martell si els preus són assequibles per a tothom i comentava: “ El tíquet mig són 35€ en el grup. A partir d’aquí, sí que és veritat que es poden menjar uns fideus yakisova, un plat d’aquí de tonyina, una beguda i gastar-nos uns 20 o 25 € i també, si va un dia i volem gastar més perquè és un aniversari i volem menjar garoines i la ventresca de tonyina, pot tenir un cost de 50 o 60 €, però per 30 o 35 € es menja bé i, tal i com fem en el Nomo Far, aquí a Sant Feliu, entre setmana fem un menú de 18 € molt complert”.

Finalment, li demanàvem una valoració de la resposta del públic i destacava: “Doncs estem molt contents perquè fins i tot abans de Setmana Santa varem treballar força i durant la Setmana Santa i el pont del primer de maig, hem treballat molt. Els que ens agrada és que tenim molts clients de Sant Feliu que han vingut, han repetit i estan encantats de l’obertura d’un restaurant japonès i també molts clients socis del Club que també han vingut en diverses ocasions i estem molt animats.

El Grup Nomo també vol col·laborar en les activitats que es fan a Sant Feliu i una de les primeres serà amb el Festival de la Porta Ferrada, on prendrà el relleu del servei al Village del recinte, que en els darrers anys anava a càrrec del restaurant Els Tinars.

El més llegit

I després