I després

41.000 ESPECTADORS AL FESTIVAL PORTA FERRADA

Compartiu aquesta història

El Festival de la Porta Ferrada tanca la seva 56a edició amb 41.000 espectadors, 9.000 més que l’any passat. Aquest és un balanç d’ocupació més que positiu gràcies, en gran part, a les xifres que deixa l’Espai Port.
Aquest any l’escenari principal del certamen ha acollit el gruix de la programació amb 18 concerts que han aplegat fins a 25.000 espectadors.
Cal destacar també l’èxit d’assistència als concerts del Guíxols Arena, per on han passat 14.000 persones.
Juntament amb aquests dos espais, el Teatre Auditori i el Monestir han sumat 2.000 espectadors més.

El director del festival, Iñaki Martí, ha destacat que “Porta Ferrada aconsegueix seduir al públic amb la seva proposta artística única i inimitable i assoleix el repte consolidant tots els seus espais”. Afirma que “és un any extraordinari pel festival i la ciutat de Sant Feliu” considerant que “cal felicitar-se i agrair la col·laboració d’entitats locals i ciutadans per fer-ho possible”.
El festival s’acomiada havent penjat vuit cops el cartell de sold-out amb Jack Johnson, Andreu Buenafuente, Txarango, Pablo Alborán, Estopa, Ara Malikian, Rozalén amb El Kanka i el Cor de Sant Petersburg.
La resta de la programació ha mantingut un percentatge d’ocupació superior al 80%.

En aquesta edició Porta Ferrada també ha renovat la seva aposta pel Village, l’espai de benvinguda al festival, que durant aquesta edició ha incorporat l’oferta gastronòmica de la cadena de restaurants NOMO i ha reforçat la seva exclusiva programació abans dels concerts

El regidor de festival, Josep Saballs, s’ha mostrat especialment satisfet del resultat d’aquesta 56a. edició perque “avui Porta Ferrada tanca un cicle, el que va del 2015 al 2018, en el qual s’ha posicionat com a festival degà de Catalunya i com a clar líder de la música en directe al nostre país, capaç de triplicar l’assistència d’espectadors en quatre edicions passant del màgic número dels 40.000, així com arribant a un pressupost rècord de gairebé 2 milions d’euros”.

Pel regidor “això ha estat possible gràcies a la magnífica col·laboració público-privada, la professionalitat i l’experiència de la promotora TheProject, amb el suport logístic i econòmic d’una ciutat, que s’ha fet seu el festival”. Per Saballs “aquest és el major èxit del qual ens podem congratular”.

Per la seva banda, el director artístic de Porta Ferrada, Albert Mallol, ha destacat que la programació d’enguany “ha estat capaç de captivar l’interès d’un públic molt divers, que ha respost amb entusiasme a les presentacions i estrenes dels nous projectes presentats; com el nou cicle Acústics que ha trobat el seu espai en una edició amb més de 40 activitats presentades en 5 escenaris diferents”.

El més llegit

I després