I després

TERANYINA REFLOTADA I DESBALLESTADA

Compartiu aquesta història

El projecte per enfonsar una barca obsoleta a prop del litoral de Sant Feliu de Guíxols ha quedat totalment estroncat aquesta setmana, amb el desballestament de l’embarcació a l’esplanada del port, informava dijous El Punt Avui. El municipi havia intentat tramitar un permís del Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient per al naufragi artificial de la teranyina Juana Ureña, però les coordenades geogràfiques proposades quedaven dins de la zona protegida de la Xarxa Natura 2000, de manera que calia començar de zero.
A finals de l’any passat van aparèixer dos contratemps de pes més: la barca, que ja s’havia descontaminat i que presentava problemes estructurals, es va acabar enfonsant arran de moll, fet que complicava i encaria l’operació de trasllat. I com que figurava com a garantia d’un préstec bancari, l’entitat ha preferit acollir-se a una subvenció europea per als desballestaments d’embarcacions i reducció de flotes pesqueres.
Un dels impulsors de la idea del naufragi controlat d’un vaixell, el director de l’escola de submarinisme Piscis Diving, Fran Gómez, no es dóna per vençut. La darrera proposta que ha llançat és reproduir, ni que fos a escala menor, alguna de les goletes o vaixells històrics fabricats en les diferents drassanes locals, i posteriorment obtenir els permisos per enfonsar-la en un altre punt de fons sorrenc com a biòtop, un nou punt de vida submarina on s’arrecerin colònies de peixos, crustacis o mol·luscos i on amb els anys també s’hi desenvolupin espècies de flora submarina, com ara la posidònia.
Gómez creu que es podria implicar un dels últims mestres d’aixa que encara exerceixen al municipi i els alumnes del cicle formatiu de manteniment d’embarcacions. Evidentment, caldrien subvencions públiques o una campanya de micromecenatge. “Seria qüestió que la gent s’adonés que atrauria gent i negoci al poble”, reivindica, però no sembla una tasca fàcil.

El més llegit

I després