I després

L’Ajuntament signa un acord per gestionar 9 habitatges socials a Sant Feliu

L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha signat un acord amb la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB), per la cessió temporal de 9 vivendes en règim d’usdefruit per un màxim de 4 anys, però que es podran anar prorrogant anualment.

Compartiu aquesta història

L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha signat un acord amb la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB), per la cessió temporal de 9 vivendes en règim d’usdefruit per un màxim de 4 anys, però que es podran anar prorrogant anualment. Aquests habitatges es podran destinar tant a lloguer amb preus assequibles com també per l’allotjament de persones que es trobin en situació d’emergència social.

L’alcalde de Sant Feliu, Carles Motas, comenta que aquest acord “és un primer pas d’aquesta col.laboració” que donarà pas a “unes col.laboracions més àmplies, que és en el que anirem treballant en els propers mesos”. També ha destacat que “això és un pas molt important per mirar de començar a solucionar el problema de l’habitatge a la nostra ciutat”.

Durant tot el període que duri l’acord, l’Ajuntament serà l’encarregat de gestionar els immobles. Aquests habitatges podran ser ocupats per famílies en situació d’impagament o sense títol de lloguer. Per la seva banda, el consistori assumirà les despeses corresponents a la gestió de la vivenda, com també el seu manteniment ordinari o l’IBI, entre d’altres.

La SAREB rebrà, a canvi de la cessió, una contraprestació mensual de 125 euros per les vivendes lliures i de 75 per les que estiguin ocupades, unes despeses per fer front als pagaments d’assegurances i comunitat.

Per al regidor d’Urbanisme i Habitatge, Josep Saballs, “és una grata notícia, ja que amb aquest acord signat avui per l’alcalde posem de relleu la feina realitzada els darrers anys. Sareb i l’Ajuntament vam iniciar converses el 2015 amb la regidora Laura Serrano i portem cinc anys intentant establir ponts i trobar fórmules per tenir habitatges per la ciutat. Ara mateix ja en tenim, però molt menys dels que voldríem, i anem treballant per recuperar-ne. Durant els anys del boom de la totxana no es va fer cap política per adquirir habitatge públic, i la feina en anys posteriors ha estat de crear estructura. Ara, a dia d’avui, tenim 65 habitatges des de l’àrea d’Habitatge: 51 d’ells són de mediació social, i 14 d’inclusió. Ara se n’incorporen 9 més i en total seran 74 habitatges gestionats des del municipi per cobrir les necessitats d’habitatge públic”.

El més llegit

I després