I després

Comunicat de la plataforma “Edu Marxa”

Compartiu aquesta història

La Plataforma Edu Marxa, formada per diferents persones de la comunitat educativa de Sant Feliu Guíxols (mares i pares de diverses AMPAs, docents i alumnes) han denunciat en una roda de premsa celebrada aquest dilluns a la Casa Irla “les sistemàtiques retallades que està patint l’ensenyament públic per rescatar la banca i que afecten greument el present i el futur de la societat”. En el seu comunicat apunten el següent:

“A partir de les dades recollides a través d’un qüestionari elaborat per la plataforma i que han respost 4 escoles i 2 instituts hem obtingut les següents dades orientatives:

– Pèrdua de 11.5 docents (que representen unes 230h d’atenció setmanal) i 1 educador. Cal afegir que la Generalitat ha reduït l’horari i el sou del personal substitut en un 16%.

– L’atenció a la diversitat s’ha vista afectada per la pèrdua de 5 professionals específics i per l’increment de les ràtios a l’aula.

– Un mínim de 10 baixes no s’han cobert fins als deu dies lectius, deixant els alumnes desatesos. No tenim dades de les baixes de durada inferior, que no s’han cobert en cap cas, fet que fins al present curs no passava. Tampoc es cobreixen les baixes de les TEI (excepte per maternitat).

– Enguany les coordinacions i la planificació del curs s’ha vist afectada per la incorporació amb dues setmanes de retard del personal substitut. Fins a un mínim de 5 docents s’han incorporat un cop engegat el curs.

– Amb l’excepció d’un centre, la dotació pressupostària s’ha anat reduint en els darrers anys dràsticament, en alguns centres arribant a una disminució del 30’25% en quatres anys.

– El personal laboral ha vist reduït el seu horari i salari en un 15% a cada centre i , en conjunt, s’han perdut 4 places de personal administratiu.

– La Generalitat i el govern central deuen més de 12.000€ als centres de la nostra ciutat en no satisfer els compromisos per desenvolupar programes com el PROA, el Punt EDU, el programa 1×1, el PELE o el Pla Català de l’Esport. En alguns casos han estat les AMPAs qui han hagut de sufragar les despeses d’aquests programes o avançar els diners que deuen les diferents administracions.

– Hi ha hagut un clar retrocés en l’adjudicació de beques (menjador, material i educació especial). En un centre, per exemple, les beques d’educació especial han disminuït un 66% i en un altre s’han reduït d’un 50% les de material.

També hem conegut les afectacions de les retallades en les escoles bressol de S.Feliu de Guíxols (transició d’escola a “guarderia”), així com en els Serveis Educatius del Baix Empordà (pèrdua d’assessors LIC, professionals de l’EAP, pèrdua de cursos de formació, etc.).

Com a comunitat educativa de Sant Feliu Guíxols estem convençudes que les retallades en educació no redueixen el dèficit i a més resten oportunitats a la gent jove i al nostre país. Per aquests motius, rebutgem la lògica de les retallades, la mercantilització i elitització de l’ensenyament.

L’educació pública és un dels pilars fonamentals de la cohesió social, donat que hauria de permetre a qualsevol persona desenvolupar plenament les seves inquietuds així com formar-se professionalment.

Animem a la resta de la comunitat educativa de les comarques gironines a:

– Engegar punts de trobada, organització i mobilització locals a favor de l’educació pública catalana.

– Iniciar un procés de debat, reflexió i investigació entorn als efectes concrets de les retallades al seu territori (barri, municipi, comarca…)

– Participar en l’organització, difusió i realització de l’Edu Marxa del 13 d’abril: una marxa per l’educació pública i de qualitat.

– Participar en els espais de trobada i mobilització que es dinamitzin posteriorment a la marxa del dia 13 d’abril”.

554551_10152338003078538_175470143_n

El més llegit

I després